Closer Than Ever. Kap 7

 Feeeliix nej, dett är kalt. skrek hon och skrattade. jag sprang in i vattnet och kastade ner nata. Fan dig Felix! Sa hon och skrattade.
 


Natalies pov.

Jag gick och la mig uppe på stranden igen och efter ett tag hörde jag en tjej röst jag kollade upp och såg att det var tjejen som kysste felix. Jag kände hur hela jag kokade jag ville bara slå henne rakt här mitt framför alla folk. Jag ställde mig upp några centimeter ifrån henne. Hon kollade på mig med en spydig blick.

-          Och vem är du? Sa hon bitchigt.

-          Jag är felix flickvän. Sa jag och drog ut på ordet flickvän.

-          Hahah. Jag tror nog felix skulle dö än att vara ihop med dig.

Jag kände hur tårarna brände under ögonlocken men blinkade snabbt bort dem. Jag gick förbi så jag ”råkade” slå in min axel i henne. Det borde jag inte gjort.

-          VAFAN FÅLLER DU PÅ MED? Halv skrek hon.

-          Oj förlåt. Sa jag med min oskyldighets röst medans jag flinade.

Jag såg hur hon blev röd i ansiktet och i nästan sekund så låg jag på marken och det gjorde ont som fan i käken. Jag ställde mig snabbt upp och hon var precis på väg att slå mig igen när Felix kom och puttade undan henne och kom fram och kramade mig. jag började gråta och felix drog med handen över min rygg och försökte lugna ner mig. sen släppte han mig och gick med arga steg till amanda. Jag hörde hur han skrek att hon skulle låta oss vara sen så slog han henne. Han gick tillbaka till mig och pussade mig på pannan sen så gick vi tillbaka till hotellet. Mina ben kändes som spaghetti och jag stannade en stund men felix märkte inte det det och gick vidare. Precis när jag gick över vägen kom en bil i världens fart. Sen så vet jag inte vad som hände. Allt blev svart.

Felix pov.

Jag och nata var på väg till hotellet när jag märkte att hon inte gick bredvid mig. jag vände mig om och såg henne ligga blödande på marken. Jag sprang fram och kollade vad som hade hänt. Hon hade blivit påkörd. Jag drog upp mobilen ut fickan och ringde en ambulans. Och när dem kom fram så hoppade jag in i ambulansen och vi åkte till sjukhuset.

-2 timmar senare-

Jag satt på en stol bredvid sängen där nata låg. Hon hade fått mer blod men var fortfarande blek i ansiktet. Jag såg att hon började öppna ögonen och gick fram till henne. Hon öppnade ögonen och log ett matt leende. Jag kramade henne och sen så kom sjuksköterskan in och sa att nata skulle få åka hem idag. Nata ställde sig upp och jag la armen om henne sen så tog vi en taxi till hotellet. Vi bestämde att vi bara skulle mysa den kvällen så jag gick till närmsta butik och köpte lite godsaker sen så gick jag tillbaka till hotellet. När jag kom fram så satt nata på sängen och grät. Jag släppte allt och sprang fram och kramade henne. Vad är det? sa jag. Hon höll fram en lapp och jag började läsa :

Din fula slampa. Låt felix vara! Han gillar dig inte ens, ingen kille gillar dig för du är så jävla ful. Han är bara med dig för att komma över mig. när han inte är ledsen över att jag dumpade han längre så lämnar han dig. Han älskar dig inte det är bara något han säger till ALLA sina tjejer och efter 2 veckor så spricker förhållandet. Men i två var ihop i nästan ett år. Det här är din andra varning. Låt han vara annars kommer du ångra att du någonsin blev tillsammans med han. / AMANDA.

Jag vart helt röd i ansiktet. Jag kollade på nata och hennes ögon var rödsprängda av alla tårar. Jag kramade henne och kysste henne lätt på munnen som snart gick över till hångel. Jag älskar dig okej? Sa jag och kollade henne i ögonen. Hon nickade och log, sen kysstes vi igen.

Tiden gick fort och nu var det bara tre dagar kvar på vår semester vi bestämde oss för att åka till ett vattenland. Klockan var halv elva och vi såg att vår buss precis åkt så vi tog en taxi istället. Klockan var kvart över elva när vi kom fram och vi sprang direkt till alla rutschkanor. Vi kom fram till två som var likadana så vi bestämde oss för att tävla om vem som kom ner först.

Natalies pov.

Vi ställde oss vid rutschkanorna och räknade till tre sen så åkte vi ner, så klart så vann felix och då var han tvungen att göra sin ”segerdans” som han kallar det. Felix sluta! Folk tittar. Sa jag generat. Det är för att jag är så bra på att dansa. Skojade han. Vi åkte några rutschkanor till sen så gick vi och köpte glass. Felix tog en mango glass och jag tog en kokos glass. Vi satte oss ner vid ett bord och började äta.

-          Det suger att vi snart åker hem. Sa felix

-          Ja jag vet, jag skulle kunna stanna här förevigt.

-          Jag med.

Vi åt upp sen kolla vi på klockan, den hade redan blivit halv fem så vi åkte hem.

 

 

 

 

 

 

 

 




Anonym

Mer!

Anonym

Meeeeeeerrrr




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR