You and i. kap 1

Victorias pov.

Beep beep beep.

Jag tog en kudde och kastade den på väckarklockan som låg på bordet. Jag satte mig upp i sängen och tog fram mobilen och gick in på twitter. ¨

Omar Rudberg

it's been a cruel summer. Though now start school again.

 

Jag gilla och retweetade hans tweet sen så la jag undan telefonen och gick in och tog en snabb dusch. Lyllo den som får gå i samma klass som omar. Tänkte jag medans jag letade igenom min gardrob efter något att ha på mig. jag kollade ut genom fönstret och såg att det regna. Jag tog fram min rosa stickade och ett par vita jeans. När jag bytt om så plattade jag mitt hår, sminkade mig och sen gick jag till en låda med iphone skal och tog fram ett nytt och bytte. Sen gick jag ner och åt frukost. Klockan var tjugo över åtta och vi började nio. Tur att det bara tog 10 minuter att komma fram till skolan med bus. Jag åt upp min så kallade frukost sen tog jag på mig mina converse och min skinnjacka. Jag tog ett paraply sen så småsprang jag till bussen. Jag satte mig längst bak och satte mina lurar i öronen och satte på the fooo. Sen slöt jag ögonen. Bussen stannade efter typ två stationer men jag brydde mig inte om att öppna ögonen. Det var säkert bara någon gammal som skulle på. Jag kände att någon satte sig på sätet bredvid. Hej hörde jag personen säga det lät som en kille.  jag öppnade ögonen och kollade på killen bredvid, men det här var inte vilken kille som helst det här var självaste Omar Rudberg. H-hej stammade jag fram. 

 

Omars pov.

Jag stod och väntade på bussen ute i regnet och äntligen kom den. Jag klev på och såg en tjej i min ålder sitta ensam längst bak. Jag satte mig bredvid. Hej sa jag och hon kollade upp på mig. hela hon blev stel som om hon sett ett spöke. Hej stammade hon fram. Jag heter omar. Sa jag och log, ehm... victoria. Svarade hon och log lite grann. Vart ska du av? Frågade jag och log. Hon var riktigt snygg. Här, sa hon och kollade ut genom fönstret och ställde sig upp..jaha jag med. Sa jag glatt. Jag kollade henne i ögonen och tyckte jag kände igen henne. Hon kollade fundersamt på mig sen skratta hon och vi gick ut och gick mot en skolbyggnad. Helt plötsligt stannade hon

-      Förresten vad gör du här? Sa hon.

-      Jag ska gå här. Sa jag och log

-      Jaha okej, sa hon stelt och fortsatte att gå.

När vi kom in i skolbyggnaden så sa victoria hejdå sen sprang hon till en tjej lite längre fram.

Victorias pov.

Jag sprang fram till min bästis Sara och sa hej sen kramades vi. Jag såg att hon kollade rakt fram liksom igenom mig. vad? Sa jag och vände mig om. Jag märkte att hon kolla på omar. Hon släppte allt hon hade i händerna och sprang det så fort hon kunde, så fort att hon till och med slog omkull en massa elever. Någon picka mig på ryggen jag vände mig om och såg min pojkvän Wille. Hej sa jag och gav han en kyss. Vi började hångla och han tryckte mig mot skåpen. Jag puttade bort Wille och han kollade surt på mig. varför gjorde du så för? Sa han. Va tvungen att andas. Svarade jag och gav han en puss. Jag måste in på lektion nu. Sa jag och började gå. Messa mig efter skolan babe. Sa han och kysste mig igen. Jag log och började gå. På vägen mot klassrummet så möttes jag av Sara som kollade äcklat på mig.

-      Varför är du ens ihop med han? Han är bara ute efter att hångla.

-      Nej det är han inte! Sluta säg så. Sa jag och började gå fortare.

-      Jo, dessutom är han äldre.

-      Ett år ja! Sa jag irriterat.

-      Jag gillar honom ändå inte. Sa hon kaxigt.

Jag tvärstannade och gick bak mot Sara med arga steg.

-      Jag är så jävla less på din attityd! Låt mig och Wiliam vara och sluta försöka att förstöra. Sa jag med ilska i rösten. Jag såg hur rädd hon blev, jag vände mig om och sprang sista biten.

 

 





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR