You and i. kap 3

Jag kröp in under täcket och snart kände jag att omar la sig bakom mig. jag la mitt huvud på hans bröst och blundade. God natt. Sa jag och somnade nästan direkt. 


 

 

Jag vaknade med ett ryck. Det var fortfarande mörkt ute och jag visste inte varför jag vaknat. Jag reste mig försiktigt så att omar inte skulle vakna sen tassade jag ner till köket. Mitt huvud värkte och jag kände mig yr. Jag öppnade ett skåp och tog fram ett glas vatten sen satte jag mig på bordet. Jag hörde trappsteg i trappan och kollade upp och ner kom omar. Vad gör du uppe? Klockan är halv 3. Sa han och gnuggade sig i ögonen. Jag kunde inte sova. Mumlade jag. Han satte sig bredvid och la armen om mig. och varför kunde du inte sova då? Frågade han. Jag har jätte ont i huvet. Omar reste sig upp och tog fram Alvedon till mig och ett till glas vatten. När jag hade tagit alvedonen så gick vi till hans rum igen. Och låg vi på sängen och bara kollade på varandra. Sen så gjorde omar en sak jag aldrig trott han skulle göra.

Omar pov.

Vick var så fin. Jag ville bara kyssa henne. Utan att tänka mig för lutade jag mig fram och kysste henne. Först blev hon stel men sen vart hon avslappnad och kysste tillbaka. Efter kyssen så låg vi och myste. Är vi tillsammans nu? Frågade jag. Mm. Sa hon sen somnade vi.

Jag vaknade av att jag märkte att vick inte låg i sängen längre. Jag gick ner till köket och där satt hon på golvet och grät. Jag sprang fram till henne och höll om henne, vad är det? sa jag. Hon gav mig hennes mobil och jag tog emot den och kollade på smset hon hade fått.

Det är slut. Du är en omogen jävla skitunge, jag orkar inte med dig längre. Gå och bli ihop med den där jävla omar! SLAMPA.

Smset var från wiliam, antagligen vicks pojkvän. Jag kände hur ilskan brände inuti mig. jag försökte lugna ner mig och efter ett tag var jag lugn. Kan vi gå och köpa glass? Frågade vick helt plötsligt jag skrattade lite och kollade ner på henen och hon log. Jag reste mig upp och tog hennes hand sen bytte vi om och åkte till stan. Vi gick till en kiosk och jag köpte två mjukglassar. Vi satte oss på en bänk och snart komdet några fooers och ville ta kort.

Viktorias pov.

Omar tog kort med en massa foooers när jag kände att min mobil vibrera. Det var ett sms från sara.

Kan vi prata? Kom till plattan kl 12.

Stod det. Jag kollade på klockan och den var halv tolv. Jag reste mig upp och gick fram till omar. Du jag måste gå, äre okej? Sa jag. Ehm, aa. Vad har hänt? Ska till plattan och prata med sara. Jag följer med. Sa omar och tog min hand sen gick vi mot plattan när vi kom fram så stod Sara lite längre fram. Kan du snälla stanna här? Sa jag till omar och kollade på honom. Han nickade och jag gav han en snabb puss. Jag ställde mig framför sara med armarna i kors. Jag blev förbannad bara av att se henne stå där.

-      Så vad ville du? Sa jag lite kaxigt

-      Förlåt. Mumlade hon

-      Tror du att ett jävla förlåt räcker? Sa jag argt och höjde rösten. Jag blev bara argare och argare för varje sekund som gick.

-      Varför gjorde du det? sa jag och försökte låta lugn. Hon svarade inte så jag frågade igen. Lite högre den här gången.

-      FÖR ATT JAG TYCKTE OM HONOM! JAG HAR ALLTID GILLAT HAN OCH DET VET DU! Skrek hon.

-      MEN HAN VALDE MIG! TROR DU INTE JAG GILLA HAN?

-      DU VAR JU BARA UTE EFTER SEX!

 

Jaha så nu är det mig det är fel på? Tänkte jag. Du är världens sämsta vän. Mumlade jag. Jag skulle precis vända mig om när jag kände att någon slog mig.

 

 

 


Anonym

SNÄLLA FORTSÄTT!!! _:D




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR