Closer Than Ever. Kap 3

 

jag tog en snabb dusch och byte om till lite mysigare kläder gjorde en enkel sminkning och sedan hörde jag någon knacka på dörren.


 

När jag öppna dörren så stod Felix där med godis, chips och annat mysigt. Tänkte att vi kunde ha en liten myskväll. Sa han och log lite flörtigt. Han kom in och lämnade allting i köket sen följde han efter mig upp på mitt rum.

-          Så vilken film vill du se då? Frågade jag och pekade på en hylla med en massa filmer. Felix gick fram till hyllan och kollade igenom den en lång stund.

-          Jag vill se den här! Sa han och höll fram The Ring.

-          Men… sa jag och tittade ner i marken.

-          Det gör inget. Jag är ju här. Sa han och log

Jag log tillbaka sen så gick vi ner igen och tog fram alla godsaker sen så starta vi filmen. Jag lutade mitt huvud mot felix axel. Och han höll på med mitt hår. Det var så mysig att sitta så nära felix. Efter halva filmen hade jag somnat.

Felix pov.

Halva filmen hade gått och Nata hade somnat mot min axel. Hon var så gullig när hon sov. Jag var lite sömning så jag bar upp nata till hennes säng. Sen så la jag mig bredvid och somnade. Mitt på natten så väckte nata mig, Felix, felix vakna. Sa hon med rädsla i rösten. Vad är det gumman? Svarade jag och kollade på henne oroligt. Det åskar och blixtrar.. Sa hon. Det gör inget, Jag är här. Sa jag och la hennes huvud mot mitt bröst. Sen somnade vi

När jag vakna nästa morgon låg Nata fortfarande och sov så jag bestämde mig för att fixa frukost. Jag gick ner och gjorde pannkakor. När jag var klar la jag upp dem på två tallrikar med sylt och grädde på sidan. Sen gick jag upp till nata och väckte henne. Nata jag har gjort frukost. Hon vaknade och ett leende kom fram på hennes läppar. Åhh vad fin du har gjort! Sa hon med sin fina morgonröst och tog en pannkaka. Efter en timme hade vi ätit upp och bestämde oss att åka till gröna lund. Vi bytte kläder sen så drog vi till Grönan. Klockan var halv tolv så dem hade redan öppnat. När vi var inne i grönan så var det flertals foooers som ville ta kort. Jag hade tappat bort nata, jag såg henne ingenstans. Fan också.

Natalies pov.

Jag hade tappat bort felix. Han tog kort med massa tjejer. Jag fattade absolut ingenting! varför var dem så himla kända – eller är det bara tjejer som tycker dem är allmänt snygga? Jag ställde mig vid sidan om och lutade mig mot en väg. Helt plötsligt var det någonting som täckte för solen. Och när jag öppnade ögonen så stod Oscar där.

-          Hej! Nata. Sa han

-          Hej! Sa jag och gav honom en kram.

-          Är du här ensam?

-          Nej med felix, fast han har ju blivit lite…sa jag och pekade mot tjej klungan som hade samlats runt felix.

-          Jaha..oj.

-          Oscar förresten du berättade ju aldrig varför alla tjejer helt plötsligt känner igen er och tycker ni är snygga osv!

-          Ja juste! Haha förlåt. Det är så att vi har blivit ett band och är typ kända.

-          Vi? vilka vi?. Du och felix?

-          Nej, nej. Jag, Felix, Ogge och Omar.

-          Jaha…men hur blev ni så kända?

-          Vi var..eh..förband åt eh justin bieber.

-          JUSTIN BIBER!? Skrek jag omedvetet.

Jag kände hur alla kollade på mig och blev genast röd som en tomat. Felix kom fram och sa hej till Oscar och gav han en bro hug. Så vad pratar ni om sa han nyfiket och kollade på oss. Ja Oscar berättade nyss att ni är kända och var förband åt justin bieber. Sa jag. Jaha okej. Så vill ni åka något? Frågade Felix. Ehm…nej. Jag ska hem nu. Sa Oscar och kollade ner i marken. Okej hejdå. Sa vi och Oscar gick. Felix tog min hand och drog mig mot jetline. Det var inte så jätte lång kö så efter 10 minuter hade vi köat klart och åkt berg-å-dalbanan. Vi kollade på vårt kort, vi såg helt korkade ut. Vi stod och vek oss av skratt sen köpte felix ett foto av oss. Vi gick och köpte glass och efter glassen så åkte vi eclipse. Det såg lite mörkt ut på himlen och precis när vi var högst upp på toppen började det att spöregna. När vi kom ner igen var vi helt dy blöta och jag hackade tänder som en galning. Felix gav mig hans jacka och sotd och höll om mig. Sen så drog han med mig till insane. Eftersom det regnade så var det inte så lång kö där heller. När det var våran tur och vi hade spänt fast oss och var redo att åka så tog jag felix hand. Vi började åka uppåt. Sen vet jag inte vad som hände för helt plöstligt så hängde vi upp och ner och hade redan kommit tillbaka. Oj det där gick snabbt. Sa felix och skrattade. Resten av dagen flummade vi bara runt och sen blev klockan halv fem och vi bestämde oss för att åka en sista karusell sen skulle vi hem till felix. Vi valde att åka twister. Det hade slutat att regna fast det var ändå rätt så kallt när vi kom ut ur grönan såg vi att vår spårvagn stod vid hållplatsen Vi sprang men han inte. Det var nästan en halv timme kvar tills nästa kom. Felix höll om mig och försökte få mig att inte frysa ihjäl. Jag fatta inte varför jag valde att ta på mig en klänning. Helt plötsligt viskade felix något i mitt öra. Va jag hörde inte? Sa jag. Vill du bli min tjej? Frågade han igen. Jag blev helt varm. Självklart! Sa jag och kramade honom. Han tog sin hand under min haka och gjorde så jag kollade honom ögonen sen kysste han mig.

Felix pov.

Det kändes så bra att kyssa nata. Och nu var hon äntligen min. jag älskade henne så mycket. Vi orkade inte vänta längre så jag ringde en taxi. När vi kom hem till mig så var mamma jätte ivrig. Vad är det? Frågade jag orligt. Stella kunde inte följa med till Spanien och jag har redan bokat biljetterna till dig, mig och Stella …. Och nu har vi en biljett över och jag hittar ingen som skulle kunna följa med. Men Natalie kan följa med! Sa jag glatt och kollade på nata. V-vem är natalie? Sa hon. Min flickvän. Sa jag och pekade på nata.

 
 
 

 






NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR