Closer Than Ever. Kap 1

Natalies p.o.v

Jag hade precis kommit hem från Paris. Jag hade bott där i ett och halv år. Jag saknade alla hemma i Sverige. Mest Oscar, jag och Oscar har varit bästisar enda sen vi var åtta och nu satt jag utanför Arlanda och väntade på honom. Precis när jag höll på att somna plingade min mobil till. Jag tog upp den och såg att smset var från Oscar *Oscar E* blir kanske nån halvtimme försenad blev lite problem på vägen! Kram. ♥ jag log åt hans sms och satt och funderade över hur det skulle vara att träffa honom igen.

Oscar p.o.v

Jag stod och väntade på taxin som skulle hämta upp mig för att sedan åka till Arlanda. Jag skulle äntligen få träffa nata igen. Plötsligt så hör jag hur några ropar *AHHH DET ÄR OSCAR ENESTAD!!* åhnej inte nu. Jag har inge tid. Tänkte jag för mig själv. Jag spanade efter taxin som inte hade kommit än - Jag suckade. Jag tog kort med några tjejer och äntligen kom taxin. Hej foooers! det var jätte roligt att träffa er men nu måste jag gå. sa jag och log. Jag hoppade in och bad taxi chauffören att åka till Arlanda. När vi var framme såg jag nata direkt. Hon satt på sin resväska och tittade ivrigt omkring. Jag betalde chaffuörn och sprang sedan till nata. När hon såg mig spreds ett stort leende på hennes läppar.

Natalies p.o.v

Jag satt ute och frös och kollade efter Oscar helt plötsligt ser jag någon komma springande mot mig och snart ser jag att det är Oscar. Jag ler och ställer mig upp och ger han en kram.

-          Äntligen kom du. Jag har väntat i timmar! Sa jag och skrattade lite.

-          Förlåt! Fryser du?

-          Ja! Det är typ 9 grader ute.

-          Här. Sa han och gav mig hans jacka.

-          Tack. Sa jag och log

-          Kom så åker vi hem! Sa han och skrattade.

Han tog min hand och ringde efter en taxi. Vi stod och väntade och snart hörde jag tjej skrik bakom mig. *OSCAR ENESTAD!! AAAAAAA* Oscar vad händer? Frågade jag ivrigt. Jag förklarar senare sa han och tog ett stadigare grepp om min hand. Minst 10 tjejer hade samlats runt Oscar och han hade tappat greppet om min hand. Jag letade mig ut ur klungan och letade sedan efter Oscar. När tjejerna hade gått sprang jag fram till Oscar och kramade han. Förlåt för att jag tappade din hand. Viskade han. Vi såg taxin och åkte hem till Oscar.

När vi kom hem till Oscar kändes allt så himla annorlunda. Det kändes som om det var år sedan jag var här sist.

-          Hallå är någon hemma? Skrek Oscar.

-          Ja jag är hemma. Svarade Oscars mamma och stack ut huvudet från köket. Nämen hej Natalie! Sa hon glatt när hon såg mig.

-          Hej! Sa jag och log stort.

-          Hur var det i fran- började hon med blev sedan avbruten.

-          Mamma kan vi inte ta det sen? Sa Oscar och himlade med ögonen.

-          Visst okej. Sa hon

Jag och Oscar sprang upp på hans rum och jag sprang fram och hoppade upp på hans säng. – jag hade alltid älskat Oscars säng den var så mjuk och stor. Jag bara låg där och helt plötsligt så började oscar kittla mig.

-          AHHH OSCAR SLUTA. Skrek jag och skratta.

-          NEEJ. JAG HAR INTE FÅTT GJORT SÅ HÄR PÅ DIG I ÖVEER SNART TVÅ ÅR! Skrek han och dog av skratt.

-          HAHAHAHAH OSCAR SLUTA! JAG KAN INTE ANDAS. Skrek jag och vek mig av skratt.

Och då slutade han. Och precis när han slutat hoppade jag på honom och kittlade honom. *Pling* hörde vi och såg att Oscar mobil lyste. Han sträckte sig efter mobilen och kollade vem som hade skickat ett sms. BRODER OMAR : Hey Oscar! Hänger du med till stranden? Stod det.

-          Du nata hänger du med till stranden med mina polare?.

-          Eh..visst.

Oscar bytte till badshorts och satte på sig en t-shirt. Han packade ner en handduk och solkräm, plånbok och sin mobil. Sen gick vi ner. Mamma vi drar till stranden! Sa Oscar. Okej var försiktiga. Fick han som svar. Vi satte på oss våra skor sen så tog vi Oscars moppe och körde hem till mig. När vi kom hem till mig var ingen hemma. Min mamma var på resa med jobbet i en vecka till och Dan skulle på någon utbildning i Danmark så jag skulle ha huset helt själv i en hel vecka. Vi sprang upp på mitt rum och jag plockade fram två bikinis.

-          Välj en. Sa jag och vände mig mot Oscar och höll upp båda bikinina.

-          Hmm… den turkosa. Svarade han.

-          Okej. Sa jag och log.

Jag gick in i badrummet för att byta om till bikinin sen satte jag på mig ett par shorts och ett linne över. Det hade blivit mycket varmare än var det var i morse. Nu stod solen högt upp och det var runt 27 – 30 grader. Eftersom jag inte bodde mer än 20 minuter från stranden så tog vi cyklarna och cyklade till stranden. När vi kom fram var det nästan helt fullt. Hej Oscar! Hörde jag några säga bakom oss. – nej, inte fler tjejer tänkte jag. Men när jag vände mig om så såg jag… 

 

 

Det blev ett rätt så långt kapitell men det är väll bra?. vet inte hur många i veckan jag kommer kunna lägga ut nya kapitel. Ska försöka lägga ut varranan dag. Kram!♥



Tova

Den var jätte bra hoppas att du fortsätter! Kram på dig!

Elin

Jätte bra början <3 :)




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR